بایگانی نوشته‌ها


تفاوت گوشت گیاهی با گوشت حیوانی و انواع گوشت گیاهی

تفاوت گوشت گیاهی با گوشت حیوانی و انواع گوشت گیاهی

در این مطلب به معرفی و بررسی گوشت‌های گیاهی مختلف و اطلاعات غذایی مرتبط با آنها می‌پردازیم. انواع مختلف گوشت‌های گیاهی از جمله سویا، نخود، لوبیا، کینوا، عدس، قارچ و گندم از نظر ترکیبات غذایی، مزایا و کاربردهای مختلفی دارند.

تاثیر گوشت بر محیط زیست: راهکارهای جایگزینی با گوشت‌های گیاهی و وگان

تاثیر گوشت بر محیط زیست: راهکارهای جایگزینی با گوشت‌های گیاهی و وگان

تأثیرات ناخواسته تولید گوشت بر محیط زیست نکته‌ای جدی است که باید به آن توجه شود. در این مقاله، به بررسی اثرات منفی تولید گوشت بر محیط زیست می‌پردازیم و اهمیت جستجو برای گزینه‌های پایدار و کم مصرف محیطی را مورد بحث قرار می‌دهیم.

نکات مهم در پیروی از سبک زندگی وگان:

نکات مهم در پیروی از سبک زندگی وگان:

جنبش وگانیسم به سرعت در حال گسترش است و به عنوان یک الگوی زندگی پایدار و اخلاقی در برخی از جوامع شناخته می‌شود. افراد در جستجوی راه‌هایی برای بهبود سلامتی شخصی، کاهش آثار منفی بر محیط زیست، و حمایت از حقوق حیوانات، به سمت وگانیسم حرکت می‌کنند. در این راستا، شرکت‌ها و فروشگاه‌های وگان نیز به عنوان پاسخ به این تغییرات، به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند.

تأثیر گیاهخواری بر سلامتی انسان

تأثیر گیاهخواری بر سلامتی انسان

 این مقاله باهدف بررسی اثرات متعدد گیاهخواری بر سلامت، از جمله اثرات مثبت بر سلامت قلبی، کنترل وزن، قوام گوارش، و مقاومت به بیماری‌ها، به بررسی عمیق و جامع این الگوی غذایی می‌پردازد. همچنین، این مقاله سعی در روشن‌کردن مسائل مرتبط با گیاهخواری از جمله نقدها و مزایا، به‌منظور ارائه دیدگاه جامعی به خوانندگان دارد.

بریدن دم اسب

بریدن دم اسب

احتمالا اسب‌هایی را دیده باشید که دم بسیار کوتاهی دارند. به طور طبیعی و نرمال اسب‌ها دم بلند و زیبایی دارند. اما بعضی افراد در مزارع دم اسب‌ها را کوتاه و در اصل قطع می‌کنند که متاسفانه انتهای استخوان ستون فقرات این حیوان می‌باشد.که این عمل یک جنبه‌ی تزئینی دارد و یک جنبه حذف مانع برای کشیدن تجهیزات.

الاغ‌های باهوش

الاغ‌های باهوش

خر، الاغ یا دراز گوش، حیوانی اهلی است که حدود پنج هزار سال پیش در بین‌النهرین یا مصر توسط انسان اهلی شد. انسان‌ها از این حیوان برای بارکشی استفاده می‌کنند زیرا با اینکه کند رو تر از اسب‌ها هستند اما گام‌های استواری دارند و در سیر مسیرهای دشوار توانایی خاصی دارند.

حیوانات در مد و فشن

حیوانات در مد و فشن

انسان‌ها تقریبا در تمام طول تاریخ، از حیوانات به روش‌های مختلف برای لباس استفاده کرده‌اند که بعضی از این مواد اولیه هنوز مورد استفاده قرار میگیرند و رایج هستند مانند چرم، پشم، خز و ابریشم. بعضی از این مواد  مانند کشمیر و خز به علت کمیاب یودن و یا گران بودن فقط در وسایل لوکس به کار می‌روند. حنی در ماشین و مبلمان از پوست حیوانات استفاده می‌شود.

علامت E داخل ترکیبات محصولات چیست؟

علامت E داخل ترکیبات محصولات چیست؟

روی همه‌ی بسته بندی محصولات، داخل ترکیبات یک سری اعداد با حرف اختصاری E نوشته شده است. این کدها از طرف اتحادیه‌ی اروپا تایید شده‌اند. نماد E از اول کلمه‌ی "EUROPE" گرفته شده است. عددی که کنار حرف  E نوشته می‌شود نشان دهنده‌ی ماده‌ای است که در تولید آن محصول به کار رفته است. که گاهی نشان دهنده‌ی افزودنی‌های خوراکی می‌باشد، که می‌تواند مضر باشند و گاهی مانند E300 نشان دهنده‌ی ویتامین C می‌باشد.

شیر گیاهی و تاثیرات آن در محیط زیست

شیر گیاهی و تاثیرات آن در محیط زیست

شیرهای گیاهی، ترکیباتی از مغزیجیات مفید و سالم با ترکیب آب هستند که خواص متنوعی دارند. برخی از خواص این شیرها شامل تسکین علایم گوارشی، تقویت سیستم ایمنی، کمک به کاهش تهوع، ضد التهاب و تاثیرات ضد اکسیدانی می‌ش.ند. همچنین، بسته به نوع گیاه مورد استفاده، می‌تواند به تنظیم قند خون، سلامت قلب و عروق ، بهبود خواب و غیره کمک کند.

عضویت خبرنامه
عضو خبرنامه ماهانه وب‌سایت شوید و تازه‌ترین نوشته‌ها را در پست الکترونیک خود دریافت کنید.
آدرس پست الکترونیک خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...