فکر کن خونت دیواراش داره ترک میخوره، لوله‌های آب دارن نشتی میدن، شیشه‌ها شکستن برای همین سرمایش و گرمایش خونه دچار مشکل شده و حتی برای زندگی ساکنینش خطرناکه و هر لحظه امکان داره بریزه و جون ساکنینش رو بگیره، تو این شرایط چیکار میکنید ؟ قطعا به فکر درست کردن خرابی‌ها، رفع ایرادات قبلی وایجاد یه محیطی امن برای ادامه‌ی زندگی میکنید.

الان همه ما با هم یه خونه‌ی مشترک بزرگ داریم که خیلی از اشتباهات ما داره هم، خونمون رو رو نابود میکنه هم سکنه‌ش رو!

کره زمین، زیستگاه میلیون‌ها موجود مختلف‌ه، که وجود همه‌ی اینها در کنار هم این زیست بوم رو تشکیل میده.

متاسفانه اشتباهات ما انسان‌ها در زمینه‌های مختلف باعث آسیب به محیط زیستمون شده که نتیجه‌ش گرمایش زمین، تغییرات اقلیمی، کم آبی، از بین رفتن جنگل‌ها، از بین رفتن معادن، آسیب به گونه‌های حیوانات و در نهایت انقراض حیوانات و قطعا در آینده، نابودی زمین است!

ولی هنوز هم دیر نیست برای تغییر و حفاظت از حیات وحش و کره زمین که تنها زیستگاه ماست. 

چالش اصلی این کار تغییر رویکرد توسعه به شمار می‌رود که مستلزم یه اقدام جهانیست. گیاه‌خواری مطلق یا وگنیسم یکی از تاثیر گذارترین شیوه‌های کمک به این تغییر بزرگ هست که در مطالب بعدی با جزئیات بیشتر برسیش میکنیم.

تقریبا 100سال پیش فقط 15 درصد سطح زمین توسط انسان‌ها مورد استفاده قرار میگرفت، اما الان بیش از 77 درصد سطح زمین و حدود 88 درصد اقیانوس‌ها دستخوش تغییرات ناشی از فعالیت‌های انسانی شده است. که این بی تدبیریه ما انسان‌ها، باعث شده جمعیت حیات وحش 67درصد کاهش پیدا کنه و انسان رو تبدیل کرده به مهم‌ترین عامل مخرب حیات وحش.

وگنیسم یه موضوع جدید نیست بلکه سالیان درازیست که خیلی از آدم‌ها به این رسیدن که برای زنده ماندن و تغذیه نیازی نیست به گونه‌های دیگر آسیب بزنیم و این سبک زندگی رو انتخاب کردند. در بخش مشاهیر برخی از افراد تاثیر گذاری که لایف استایل وگن داشتند رو معرفی میکنیم.

وگنیسم به عمل پرهیز از استفاده محصولات حیوانی و مشتقات اون گفته می‌شود. مثل گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ، لبنیات، چرم، خز، پشم، پر و ... . که هر کدام را در مطلبی جداگونه باز خواهیم کرد..