کنجد سیاه - نیکاتیس

250 گرم

از {{model.count}}

75,000 تومان


محصول مورد نظر موجود نمی‌باشد.
تعداد
نوع
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

کنجد سیاه یکی از قدیمی‌ترین و مفیدترین ادویه‌جات شناخته شده در دنیا است. این ادویه با دانه‌های مغذی و سیاه خود حاوی مقدار زیادی تیامین، نیاسین، کلسیم، مس، منیزیم، آهن، فسرف و ویتامین B6 است. از این‌رو ارزش غذایی بسیاری بالایی دارد و جهت کنترل و درمان بیماری‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. بارزترین تفاوت دانه‌های کنجد سیاه و سفید رنگ خواهد بود. این اختلاف رنگ از این واقعیت حاصل می‌شود که دانه‌های کنجد سیاه از غلاف آن خارج نمی‌شوند. این در حالی است که برای تهیه کنجد سفید، پوست دانه‌ها برداشته می‌شود تا قسمت‌های داخلی و سفید رنگ دانه‌ها مشخص شود. از بین بردن این غلاف رویین، موجب تغییراتی در کنجد می‌شود که نه تنها طعم، بلکه حتی ارزش تغذیه‌ای آن را تغییر می دهد.

  • دانه‌های کنجد سیاه نسبت به کنجد سفید، دارای کلسیم بیشتری هستند.
  • طعم دانه‌های کنجد سیاه، به دلیل وجود پوسته کمی تلخ است. اما دانه‌های کنجد سفید طعم شیرین‌تری دارند و عطر و طعم هسته دانه نیز در آن‌ها مشهود است.
  • کنجد سیاه دارای بافت تردی است که بر طعم آن نیز تأثیر می‌گذارد!
  • از این دو نوع کنجد در غذاهای گوناگونی استفاده می‌شود. به عنوان مثال کنجد سیاه برای طبخ غذاهای شرق آسیا بیشتر کاربرد دارد. این در حالی است که دانه‌های کنجد سفید در غذاهای غربی مانند نان‌های همبرگر آمریکایی و برخی از غذاهای خاورمیانه کاربرد دارند.
  • علیرغم این واقعیت که دانه‌های کنجد سیاه نسبت به نوع سفید، طعم شدیدتری دارند، تفاوت اصلی این دو دانه بیشتر در ظاهر آن هاست. بنابراین کنجد سیاه را می‌توان به عنوان جایگزین کنجد سفید استفاده کرد و تاثیر چندانی نیز بر طعم آن نداشته باشد.

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...